خرما از مهمترین محصولاتی است که نقش بسزایی در صادرات غیر نفتی دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تشریح ظرفیت های بخش کشاورزی گفت : در سال ))اقتصاد مقاومتی ، تولید واشتغال ((باید از ظرفیت های بخش کشاورزی استان ازجمله شیلات ، زراعت و باغبانی برای توسعه صادرات غیر نفتی بیشترین بهره را برد .
به گزارش واحد اطلاعات واخبار روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، ناصر حیدری پوری افزود : سطح زیرکشت نخلستان های استان بیش از 37هزار هکتار با تولید سالیانه 150 هزار تن خرما می باشد که باید از این ظرفیت برای توسعه صادرات غیر نفتی استفاده کرد.
وی عنوان کرد : سالیانه 10هزارتن خرما به ارزش 40میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر می شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در صادرات خرما رقبایی همچون عربستان و امارات متحده وجود دارد تصریح کرد : ارمنستان ، آذربایجان ، هند، عمان ،استرالیا ، کانادا، روسیه ، امریکا ، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس از مهمترین بازار های هدف برای صادرات محصول خرما م هستند.
حیدری پوری گفت : در استان 11واحد بسته بندی خرما با ظرفیت سالیانه 17هزارتن فعالیت می کنند.
وی خاطرنشان کرد : کمبود نقدینگی و سنتی بودن شیوه های تولید از مهمترین مشکلات واحد های بسته بندی خرما در استان است که باید با ایجاد زیرساخت های مناسب و بهره گیری ازتکنولوژی های نوین مشکلات این واحد ها را مرتفع کرد.
حیدری پوری افزود : باید برای توسعه صادرات غیر نفتی علاوه بر محصول خرما در خصوص تولیدات گلخانه ای ، شیلاتی ، دام وطیور هم برنامه ریزی شود.
دیدگاهتان را بنویسید